lördag 6 december 2008

Dalaporten - nu på nätet!


Många tror kanske att jag är lite galen, men det får jag leva med. Den 12 augusti 2008 tog jag nämligen över ansvaret för rastplatsen Dalaporten, längs riksväg 66 mellan Fagersta och Söderbärke. Och jag har stora planer för den tidigare nedläggningshotade rastplatsen, inte långt från södra Barkens strand. Jag har sedan augusti städat upp, röjt och ställt i ordning. Numera kan alla förbifarande trafikanter också göra sina behov, kungligt på ett vackert utedass.

Dalaporten är dock fortfarande under uppbyggnad. Att det inte går snabbare beror på att jag fortfarande arbetar full tid på Kvarnsvedens Pappersbruk. Målet är att inom en snar framtid kunna ge trafikanter information, vägledning och service av olika slag. Vad sägs om att få rena rutor och vindrutor gratis, medan du avnjuter en god kopp kaffe eller varför inte lite mat? Och kanske lite ved till korvgrillningen och en säck sand om det är halt på vägen? ... Som sagt mina planer är stora för Dalaporten. Kalla mig galen om du vill. Men brist på ambitioner och visioner har jag i alla fall inte.

Inga kommentarer: