lördag 24 januari 2009

Nytt år på Dalaporten


24/1 2009

Det har blivit ett nytt år och det blir bara mer och mer spännande med alla projekt som rör Dalaporten. Antalet besökare på bloggen ligger nu på 159 stycken!!! Helt otrolig roligt.


Under den närmaste tiden kommer jag att försöka fånga besökare på Dalaporten på en bild och ställa några frågor om vart de är på väg, varför de stannar just här osv. Jag hoppas sedan få publicera det på bloggen.

Jag har nu också träffat tjänstemän i kommunen för att få tips och råd angående utformningen av den mobila serveringsvagnen. Det blir en utmaning att förverkliga ändamål och regelverk, men det ska nog gå till slut.

Under veckan fick jag klart med kaffeleverantör och priser. Till min stora glädje så kommer kaffet från Löfbergs Lila, ett gott kaffe som så småningom kommer att erbjudas de rastande på Dalaporten.

Jag måste berömma alla besökare på Dalaporten. Skräp slängs i avsedda papperskorgar. Dasset som används flitigt, har inte utsatts för det minsta åverkan, tvärtom så är det i toppskick. Det här gör att rengöring och service av denna boning är ett rent nöje.

Följ bloggen och ge gärna en kommentar!

Hälsningar Sven-Erik.

PS. Bilden är tagen av Christer Nyman från Dala Demokraten som gjorde repotage om Dalaporten den 10/1. Se "Dalaporten i media" i högerspalten.

Inga kommentarer: