söndag 26 september 2010

Hösten är här!





















Jag och Karin har tagit semester några dagar i slutet på september och vår färd gick till Norge ( Stolpenäs ) en fiskecamp ca 70 mil härifrån för att fiska och koppla av.

Vädret var inte mycket bättre där men av någon anledning så var det skönt och fisk fick vi om än inte så mycket.

Under Tiden så var familjen Karlen och Karl-Olov de som servade rast platsen så att det trots tråkigt väder ändå såg rent och snyggt ut.

Att rastplatsen Dalaporten börjar bli ett begrepp fick jag erfara under vår Norgevistelse på ett trevligt sätt. Mitt i fisket ute på fjorden så ringde min mobil och en kund som ofta stannar och tar en fika ville nu förvissa sig om att jag fanns på plats för han ville beställa en lunch.

Jag blev glad. och han tyckte att visst skulle jag ha semester och hälsade att han kommer åter nästa torsdag.

Hur länge jag kommer att finnas på Dalaporten i höst får vi se men så länge resenärer stannar och handlar eller bara gör en paus så känns det bra.

Hälsningar Sven-Erik.

Inga kommentarer: